National Seminar & Exhibition of Gaharu 2010

Labels:


Salam ceria buat semua,

Ketika saya sedang mencari maklumat berkaitan gaharu saya telah menemui satu laman blog berkaitan " National Seminar & Exhibition of Gaharu 2010" yang seminarnya baru berlangsung pada 22-23 Mac 2010 yang lepas di Universiti Putra Malaysia, Serdang. Walaupun sudah terlepas seminar gaharu ini, saya pasti seminar-seminar ini akan dilaksankan lagi pada masa hadapan. Semoga kita diberikan kelapangan untuk menyertai majlis ilmu sebegini terutamanya bagi usahawan-usahawan gaharu yang baru bermula. Tidak rugi melaburkan duit untuk ilmu kerana ilmu itu tidak ternilai.


Kelebihan Menyertai Seminar Gaharu

1) Menambahkan ilmu pengetahuan dalam industri gaharu dan juga potensi di masa hadapan.

2) Mendapatkan maklumat yang tepat daripada Pakar bidang tersebut. Bukan mudah untuk mereka meluangkan masa jika tidak menghadiri seminar seperti ini kerana masing-masing punya tanggungjawab tersendiri.

3) Membina networking sebagai usahawan Gaharu

4) Menambahkan kenalan yang mempunyai minat yang sama iaitu dalam industri penanaman pokok gaharu.

5) Mendapat pandangan yang lebih jelas daripada beberapa kelompok pakar seperti academician, pengusaha, pembekal dan pelanggan.

6) Memperkenalkan diri dalam industri ini...:)


Setakat ini dulu perkongsian saya. Semoga kita mendapat sesuatu daripada perkongsian ini. Yang penting adalah berapa peratus yang boleh di ambil dan diaplikasikan.

Salam Ceria.



Perintis Usahawan Gaharu Malaysia

Comments (0)

Post a Comment