Ladang Lenggong & Temoh

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Musim cuti sekolah dah bermula. Pasti ramai yang sedang menghabiskan masa cuti sekolah dengan keluarga tercinta :)

Ambil masa sikit untuk update lawatan ke Lenggong dan Temoh tempoh hari. Tak adalah maklumat penting pun. Sebenarnya saya menulis di sini salah satunya sebagai "diari online" untuk saya tuliskan perjalanan saya dalam bidang gaharu ini. Apa yang boleh diambil sebagai manfaat bolehlah digunakan. Mana yang tidak tinggalkan. Manusia tidak sempurna. Ada kelebihan pasti ada kekurangan :)

Ok, balik dari Kelantan hari tu saya sempat singgah ke Lenggong dan ke Temoh sebelum menghantar adik yang membantu sebagai pemandu untuk trip kali ni. Memang saya sangat tak larat nak drive jauh-jauh. Lagipun kalau saya yang drive dua hari kot baru sampai :P

Jom layan sedikit gambar :)

Lenggong, Perak

Sebelum ke kebun gaharu, kami singgah ke ladang rusa milik sahabat saya, Encik Wafi. Konsep ternakan rusa liar ini merupakan yang terbesar di Malaysia. Kepada yang berminat untuk membeli daging rusa liar bolehlah beli dari sahabat saya ini. Terima kasih kepada Wafi and the geng kerana sudi menerima kehadiran kami.



* Rusa yang terdapat di ladang ini. Nampak orang mesti lari, kena menyorok dulu baru boleh tengok rusa-rusa ini. 


*Pokok gaharu bersama dengan pokok buah-buahan



*Berbaju kurung ke site, memang sangat praktikal :P


Temoh, Perak

Setelah selesai segala urusan di Lenggong, perjalanan bersambung ke kebun gaharu yang terletak di Temoh milik Dr Mahmud. Kawasan dibiarkan agak semak bagi mengelakkan perhatian daripada pihak yang tidak diundang. Terima kasih kepada Doc dan isteri atas kesudian menerima kehadiran kami. Semoga ukhwah yang terjalin berkekalan. InshaAllah :)






Ok, setakat ini dulu perkongsian saya pada hari ini.

Ikhlas,
Aminah Saad

p/s : Pendaftaran ke seminar di Pekan Baru bagi peserta dari Malaysia akan ditutup apabila kuota penuh. Kepada yang berminat untuk menyertai tetapi masih belum membuat pendaftaran harap dapat bertindak dengan segera.

Comments (0)

Post a Comment