Bangkok Trip 14-17 May 2013

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Alhamdulilah selamat tiba di KLIA dari Suvarnabhumi Airport jam 9 pagi Jumaat. Kali ini saya rasa sangat penat dan pening kepala walaupun aktiviti tak padat seperti sebelum ini. Memang saya ini jenis yang tak berapa tahan lasak kot, badan tak tahan. Mungkin kekuatan semangat sahaja yang mendorong saya untuk meneruskan sesuatu urusan.

Malam tadi menyambung perbincangan dengan seorang sahabat sehingga jam 2 pagi memandangkan beliau ingin terus ke JB. Banyak urusan yang perlu saya siapkan dengan segera memandangkan pada esok hari (ahad), akan bertolak ke Tanah Merah sehingga khamis bagi menyelesaikan beberapa urusan di sana. Saya berharap semuanya berjalan lancar. Mohon maaf sangat-sangat jika email/sms yang tidak dapat saya balas kerana kekangan waktu. I will try my best.

Ok, sedikit perkongsian gambar dari lawatan ke Bangkok tempoh hari.


* At shopping complex for lunch :)

*Lawatan ke tempat pemprosesan minyak gaharu di Nakhon Nayok.



*Ladang gaharu dengan jarak 1mx1m (memaksimumkan penggunaan tanah)

 
* A very happy and cheerful family. Will be missing them but will met again at Pekan Baru Workshop on 29-30 June 2013

*Nana street 

*Gaharu collection at Nakhon Nayok

*Pokok yang ditebang terlalu rendah dari paras yang sepatutnya ia tidak dapat menghasilkan tunas/pucuk baru. 

Ok, itu saja perkongsian hari ini. Nanti saya update proses penebangan pokok yang akan dilakukan di Kelantan. Mudah-mudahan ada rezeki sinking wood. Amin.

Kenapa ya trip kali ni saya asyik jatuh je? Kat airport saje berapa kali tergolek jatuh. Clumsy sgt kot. Haha. Tapi tak malu sangat sebab tak de orang yang kenal pun. Haha. 


Ok, sekian dari tergolek girl.

Aminah Saad.

Comments (2)

blog kaitan gaharu macamm..hidup segan mati nak mampus minima 3 bulan tak update

Anonymous,

Menulis di blog bukanlah suatu yang wajib. Mungkin atas kekangan masa dan kesibukan menyebabkan blog2 gaharu tidak diupdate sekerap seperti yang diharapkan.

Jangan marah ok, ceria-ceria selalu :)

Post a Comment