Bukti Gaharu Bernilai Tinggi

Labels:

Pagi tadi saya telah mendapat khabar gembira dari seorang kenalan (mengenali melalui blog ini). Sebelum ini, beliau menelefon untuk menjual gaharu kepada saya namun buat masa ini kami hanya membeli kayu gaharu yang digunakan untuk pemprosesan minyak. Namun saya memberikan alternatif kepada beliau untuk upload gambar yang beliau ada di laman facebook gaharu lestari resources pada 5 Oktober 2011.

Cuba anda anggarkan berapakah harga bagi gaharu seperti ini?




Alhamdulilah, pagi tadi saya menerima khabar gembira yang beliau telah berjaya menjual kesemua stok gaharu yang dimiliki berjumlah 23kg dengan harga RM21,000 sekilo. Lumayan kan? Cuba anda kira sendiri berapakah jumlahnya..:)

Walaupun jual beli bukanlah atas pertolongan yang saya berikan kerana deal tersebut dibuat antara sahabatnya di Singapura namun saya tetap berasa gembira atas kejayaan jualan tersebut. Lagipula, penjualan tersebut dilakukan bagi memberikan bantuan kepada fakir miskin di Kemboja (kerana stok yang diperolehi adalah kerjasama muslim kemboja di kemboja). Niat yang baik pasti membawa pulangan yang menguntungkan. Alhamdulilah.

Semoga industri gaharu di Malaysia akan lebih berjaya. InsyaAllah.


Ikhlas,
Aminah Saad

Comments (2)

INI Di vaksin ke atau di siat kulit...

salam..penuh teras sebatang..gaharu ni divaksin atau disiat kulit

Post a Comment