USM dalam Kenangan

Labels:

Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua,

Anda rasa semalam hujan tak? Cerita saya sama macam kisah si penjual tempe. Hujan tetap turun dengan lebatnya pada sebelah petang. Tetapi nampaknya krew2 saya sangat cekap menjalankan tugas. Hampir separuh daripada kerja sudah selesai. Dan pagi ini mereka keluar awal kerana semalam petang kan tidak dapat bekerja. Mudah mudahan segala urusan selesai pada hari ini dan kami boleh bergerak pulang bersama-sama :)

Semalam saya sempat ke seberang Pulau. Memang rasa sangat memorable la. Teringat kenangan waktu belajar di USM dahulu. 8 tahun yang lalu. Tapi memang saya tak berapa nak ingat jalan. Main redah je. Dah la hujan dengan lebat. Tapi kali ni rasa sesat yang best. Banyak sangat kenangan dekat Pulau Pinang ni. Rindu betul waktu belajar di USM. Cadang nak round sekejap di USM tapi tak sempat sebab urusan pun dah habis lewat.

Sempat singgah di Masjid USM. Rindu :)

Waktu sampai di USM, mak saya pergi buka suatu cerita ni. Waktu tu saya tahun satu di USM. Nak ke kelas, nak keluar outing, nak ke mana-mana memang naik bas USM yang disediakan. Pada suatu hari ni, waktu bas ingin turun di laluan depan Fakulti HBP, bas tu hilang kawalan. Dan pemandu bas tu cakap suruh terjun daripada bas. Waktu tu saya memang duduk di seat paling depan dengan seorang kawan baik. Saya orang kedua yang terjun dari bas. Cuba bayangkan terjun bas berbaju kurung. Nasib baik la sopan santun je terjun. Bila kawan saya yang ketiga terjun, elok pulak bas tu boleh berhenti. Memang rasa bergegar otak dan luka-luka juga la seluruh badan. Sempat la dikejarkan ke klinik kesihatan USM, pastu kawan-kawan baik yang melawat semua pakat gelak bukan nak bersimpati. Hmmm ..Kenangan sungguh :)

Memang rasa nak berlama-lama di Penang. Nak jumpa kawan-kawan lama. Tapi memang tak sempatlah kan. Hari ni dah kena bersiap-siap nak balik. Memang banyak kerja menunggu. 

Terima kasih kepada Hj Latif yang sudi menerima kehadiran saya ke Pulau Pinang. Sempat melawat ke tempat tanaman gaharu beliau. Sempat belanja nasi kandar. Terima kasih banyak-banyak :)



Ohh no, sangatlah gemuk gambar saya ni. Insaf ( ^__^)



Ok lah nak bersiap ada beberapa urusan yang belum selesai lagi.


Comments (0)

Post a Comment