End of Trip

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Semoga anda semua sihat sejahtera. Saya juga alhamdulilah sihat cuma sekarang sangat sangat lapar. Haha. Saya masih di India lebih spesifik di Kolkata. Semalam tiba sudah lewat petang di Guest House Kolkata jadi saya tidak sempat untuk makan, tambahan saya terlupa untuk membuat tukaran wang sebelum sampai ke sini. Disebabkan Guest House ini agak jauh untuk ke money changer jadi saya ambil keputusan untuk tidur sahaja. Ketika ini saya terbangun jam menunjukkan jam 2.30 pagi (5.00 pagi Malaysia) dan mulalah rasa tak senang sebab perut lapar. Haha. Adatlah jadi traveller kan?

Mudah mudahan perjalanan saya esok berjalan lancar. Cuma sehari lagi berbaki. Flight ke Malaysia esok jam 5 petang. Mungkin sampai dalam jam 12.30 pagi. Selepas menjejakkan kaki ke Malaysia baru fikirkan semula kerja yang begitu banyak menanti. Haha. Ok, malam ini saya kongsikan sedikit gambar ketika trip saya ke Hojai, Assam. Best sangat- sangat. Terima kasih kepada sahabat saya Fakharuddin yang menjadikan trip saya kali ini sangat-sangat mudah. Juga buat keluarga beliau yang melayan saya sangat sangat baik tahap " 5 bintang". Banyak benda yang nak tulis tapi nantilah ye saya tulis molek-molek sikit (Mode : tahan lapar sementara nak tunggu breakfast). Haha.





Apabila kita merantau ke tempat orang kita akan belajar lebih mensyukuri apa yang kita miliki. Terutamanya apabila kita bersendirian. Tiada siapa yang boleh membantu. Segalanya bertawakal kepada Allah. Hanya kepadaNya kita memohon perlindungan. Dalam setiap langkah yang diatur, dalam setiap urusan yang dilakukan. Bertemu dengan insan-insan yang baik hati, tidak lokek membantu walaupun saya bukanlah siapa-siapa pada mereka. Sangat terharu.

Dan dikesempatan ini, saya ingin mengucapakan Selamat Hari Merdeka buat Negara tercinta. Walau hujan emas di Negeri orang, lebih baik lagi hujan batu di Negeri sendiri. Hargailah segala yang Allah kurniakan kepada kita dibumi bertuah ini. Jangan selalu sangat tidak berpuas hati. Selain belajar tentang gaharu, saya juga belajar tentang kehidupan, hubungan antara manusia dan juga menghayati keindahan alam.


Oklah, saya rasa sampai disini dahulu coretan ringkas saya. Saya rindu kat semua orang ni. Tak sabar nak balik.

Yang excited,
Aminah Saad

Comments (0)

Post a Comment