Jom Membaca

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua,

Malam ini saya tidak dapat tidur. Sibuk mengemas rumah yang dah macam kapal karam. Habis mengemas sambung membaca secara online dan update blog. Hari ini saya singgah dikedai buku POPULAR setelah lama tidak singgah ke kedai buku. Dapatlah beberapa buah buku. Saya memang bermasalah jika singgah ke kedai buku. Jadi rambang mata semua buku nak beli. Tapi disebabkan budget yang terhad, tak boleh shopping buku banyak-banyak. Tadi beli dua buah buku oleh Dale Carnegie. Happy sangat :)

Antara buku yang memberi semangat kepada saya minggu ini ialah buku tulisan Paul Arden.


Sangat sangat memberikan motivasi kepada saya untuk kembali bersemangat memulakan kerja selepas cuti yang agak panjang di bulan Ramadhan disambung dengan mood berhari raya di bulan Syawal ini. Walaupun isi kandungan buku ini sangatlah simple dan boleh dihabiskan dalam tempoh yang singkat namun ia memberikan kesan yang sangat positif kepada saya. Alhamdulilah.

Dulu ketika belajar di USM, Penang apabila outing saya lebih suka lepak-lepak di kedai buku. Waktu tu saya kerap ke Borders sebab boleh baca-baca free. Kawan-kawan saya pergilah shopping atau window shopping. Jarang pun membeli buku sebab mana la ada duit nak beli buku kan. Jadi selalunya saya lebih suka baca disitu atau pinjam di perpustakaan. Sebenarnya banyak genre yang saya suka baca. Jadi kalau ke kedai buku memang jadi excited tak tahu nak ambil buku yang mana. Kalau nak bagi hadiah pada saya silalah beri buku ( tak malu kan buat pengakuan begini).

Waktu saya di USM juga, saya dan kawan pernah buat perjanjian siapa yang dapat pointer lebih akan dapat hadiah mengikut apa yang kawan kita itu mahu. Kawan saya mahu baju, saya mahu buku. Tapi saya kalah Ok, dan sayalah yang kena belikan baju untuk dia. Saya memang bukanlah kategori pelajar yang rajin, memang saya mengaku saya antara pelajar paling malas. Tapi entah kenapa, saya lah yang masih bergelar pelajar sampai saat ini. Yang lain masing-masing sudah bekerjaya. InshaAllah, saya pun sedang membina kerjaya saya juga ni :)

Oklah, sebenarnya sudah penat sangat-sangat. Tp masih ada mood untuk menulis dan juga baca berkenaan SOP.

*gambar tiada kena mengena dengan entri..Hehe


Jadikanlah amalan membaca sebagai salah satu budaya kita. Jangan asyik main game je. Hehe.

Jom membaca !!


Comments (0)

Post a Comment