Gaharu Plaza 23 Mac 2013

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua,

Selamat Hari Isnin buat semua. Pasti ada yang bersemangat untuk ke tempat kerja tak kurang yang malas untuk ke tempat kerja. Saya kategori yang kedua. Haha. Walau apa pun keadaan anda, semoga anda diberikan kekuatan untuk menghadapi hari ini dengan cemerlang dan gembira :)

Ok, pada tanggal 23 Mac 2013 iaitu pada tarikh kursus yang akan dilaksanakan sahabat saya iaitu Gaharu Plaza (Pak Budi) akan datang ke Malaysia 22-25 Mac 2013. Jadi saya telah menjemput beliau untuk berkongsi serba sedikit pengalaman sepanjang beliau terlibat dalam bidang gaharu ini. Jadi kepada yang dapat meluangkan masa untuk menghadiri kursus ini maka anda mendapat peluang untuk bertemu dengan beliau dan bertanya secara langsung pengalaman beliau. Secara kasarnya, saya telah mengeluarkan satu tentatif untuk kursus kita pada hari itu, namun begitu saya akan pinda sedikit untuk memasukkan slot ini. Memandangkan sy hanya mensasarkan kumpulan yang kecil maka lebih mudah untuk kita berbincang dan melontarkan pendapat dan sebarang pertanyaan yang menganggu fikiran.

Untuk pengetahuan semua, saya mengenali Gaharu Plaza pada 29 November 2012 ketika program berlangsung di Bali tempoh hari. Walaupun pada program di Bali saya tidak berapa mengenali beliau namun nampaknya perhubungan tersebut tidak terputus di situ. Gaharu Plaza telah menghadiri Seminar Gaharu Kebangsaan di TPM Bukit Jalil 19-20 Disember 2012 menyebabkan kami terus berurusan bersama. Selepas program tersebut, saya membuat lawatan balas ke Pekan Baru pada 13-16 Januari 2013. Seterusnya program ke Kalimantan (5-10 Februari 2013), Chiang Rai, Thailand ( 19-25 Februari) dan akan datang Sungai Serdang, Klang ( 23 Mac 2013).

Bali 27-30 November 2012

TPM Raub, 19-21 Disember 2012

Rumbai 13-16 Januari 2013

Chiang Rai, 19-25 Februari 2013



??? Hehe :)

Pak Budi merupakan seorang pengusaha yang berjaya namun sangat simple, merendah diri dan suka berkongsi pengalaman dengan yang lain. Mungkin ini peluang anda untuk mendapatkan ilmu daripada beliau. InsyaAllah, program Gaharu Plaza dan Gaharu Lestari yang seterusnya akan berlangsung pada 29-30 Jun 2013. Semoga dipermudahkan segala urusan dalam menyampaikan dan berkongsi ilmu dengan yang lain. 

Jika anda akan menghadiri kursus ini saya berharap agar kesinambungan perhubungan persahabatan itu adalah yang terpenting. Tidak kira sama ada kita bakal berurusniaga atau tidak dalam bidang ini, namun silaturahim yang terjalin semoga dapat berkekalan. Seorang sahabat saya pernah berkata,

" Aset terpenting dalam perniagaan ialah persahabatan"

Jangan rosakkan persahabatan yang terbina kerana perniagaan. Jujur dan tepati janji, insyaAllah segalanya akan dipermudahkan. Semoga berjumpa lagi. 



Ikhlas,
Aminah Saad

Comments (0)

Post a Comment