Rumah Penyulingan Gaharu Trolak

Labels:

Selamat Petang semua,

Lama tak update sebab saya lupa password email saya. Haha. Saya memang bermasalah untuk ingat semua password yang ada. Haha.

Sebenarnya hari ni saya bukanlah nak update apa sangat pun. Disebabkan banyak gambar yang hilang daripada handphone saya maka saya akan upload semua kenangan-kenangan tersebut di blog kan. Harapnya blog ni akan berkekalan. Susah payah yang diharungi untuk menyiapkan tempat ni. Ye la, dengan dana yang limited, lepas tu diuji dengan macam-macam lagi. Tapi Alhamduilah kami masih teruskan juga.




Jalan masuk ke tempat pemprosesan sangat teruk. Lori tak dapat masuk. Beberapa kali paksa masuk akhirnya lori tersangkut sampai Hardware pun serik tak nak hantar barang. Sebenarnya kami dah order batu utk jalan, hardware tu jugak yang salah hantar jenis batu. Tapi akhirnya dapat order batu besar dari kuari. Syukur alhamdulilah. Dapatlah lori hantar barang-barang untuk binaan tersebut.






Bangunan yang dibina secara berperingkat. Untuk kolah dan juga tempat rendaman kayu gaharu nanti. Walaupun kecil je tapi harapan kami besar. Moga Allah mudahkan.

Bukan senang nak senang, kena bersusah payah dahulu.
Kena kuat dan tabah menghadapi semua ujian dan dugaan.

Bulan satu dah berakhir. Bulan dua pun dah hampir dipertengahan. Masih banyak urusan yang belum selesai. Ya Allah, bantulah aku Ya Allah.


Comments (0)

Post a Comment