Hari Malaysia

Labels: , ,

Selamat Hari Malaysia semua :)

Hargai Negara Tercinta. Jangan banyak komplen je tapi tak kerja sembang dekat kedai kopi je. Please, teguran membina boleh tetapi yang paling penting pastikan kita usahakan untuk kehidupan yang lebih baik untuk kita, keluarga, orang-orang terdekat. Mulakan perubahan dari rumah kita sendiri dulu. Tak payah lah sibuk nak jadi keyboard worrior. Penyelamat yang sebenarnya lebih memudaratkan. Peace yo !!



Kalau siapa yang kerja pada hari ini memanglah sangat hebat. Sebenarnya pujian ini ditujukan untuk diri sendiri tau. Rasa macam dah lama betul tak ambil cuti. Hari merdeka hr tu pun masuk kerja. Ahad pun tapau sekali. Memang kategori tamak kerja okeh. Sila jangan jadi macam saya. Hehe. 

Memang agak sibuk minggu ni sebab banyak daun masuk. Ada tugasan menyiapkan Teh Gaharu yang banyak. Pekerja pula serentak 2 orang berhenti. Sorang dapat sambung degree. Sorang lagi dapat kerja yang lebih baik. Walaupun agak kelam kabut, tapi saya rasa happy sebab mereka dapat peluang yang lebih baik. InshaAllah saya sentiasa mendoakan mereka menjadi orang yang berjaya. Dapat peluang pekerjaan yang lebih baik. Atau dapat create lebih banyak ruang dan peluang pekerjaan kepada orang-orang yang memerlukan. 

Hari ini dah berapa orang datang tanyakan kerja kosong. Cepat betul tersebar berita ada orang berhenti kat sini. Saya pun sebenarnya blur nak terima atau tak. Memang kerja tengah banyak. Tapi bila masuk pekerja baru dalam keadaan kelam kabut ni saya akan jadi lebih stress. Sebab ambil masa nk sesuaikan buat kerja. Kadang-kadang kerja lambat sangat. Bagi saya yang sangatlah multitasking ni akan jadi double stress. So mungkin saya hold sahaja dulu. Kalau keadaan dah tak terkawal baru saya fikirkan semula. So far, bila masa saya banyak di sini memang banyak kerja yang saya boleh cover. Tengok ni percaya tak sambil berblog sambil grind daun sambil buat selection daun. Sambil belajar untuk ambil gambar produk dan buat video. Dengan kemelesetan ekonomi sekarang ni, saya kena kurangkan kos dengan belajar buat semua benda-benda ni. Siapa yang ambil saya kerja memang untung tau ...Haha

Di kampung ni memang ramai yang memerlukan pekerjaan. Sebab selalu sangat orang datang dan tanya ada kerja kosong tak. Saya sangat sedar itu dan berharap dapat membuka lebih banyak peluang pekerjaan kepada penduduk kampung ini. Dan mampu untuk menyediakan pekerjaan yang sebanding dengan kelulusan masing-masing. InshaAllah sedikit masa lagi apabila Gaharu Lestari Resources dah mula eksport produk2 gaharu yang dihasilkan maka lebih banyak peluang yang dapat saya sediakan buat penduduk yang memerlukan. Tolong doakan saya ye. InshaAllah nanti bukan setakat peluang pekerjaan untuk penduduk sekitar sini sebaliknya mungkin seluruh Malaysia. Ok bab berangan ni Aminah memang carta Top 10. Hehe.

Esok kena attend online training untuk marketing produk. InshaAllah, bulan Oktober nanti produk-produk Lestary Brand boleh juga didapati daripada satu online website yang terkemuka di Malaysia. So nantikan kemunculan kami di sana dengan harga yang sangat menarik. Produk-produk baru dan juga promosi-promosi yang kedababoooommmm. Kalau nampak gambar-gambar menarik tu sayalah yang tangkap. Dan video-video tu semua saya juga yang kena buat. Haha. Bila lagi nak bersusah payah kan, waktu sekarang lah. Masih muda dan energy masih tinggi. Tapi sebenarnya saya memang suka buat benda-benda yang baru. Kalau tak saya cepat boring. Tak boleh kerja jenis yang rutin. So setiap hari masuk office ada je benda baru yang akan saya explore. Stress tapi best !!


Ok, finally saya rindu dua orang ni plus sorang lagi En Mohamad Ridzuan. Sila balik cepat ye. Love you all :)

Exclusively by,
Aminah Saad


Comments (0)

Post a Comment