Pengalaman dah 30 Tahun ??

ENTRI INI TIADA KAITAN DENGAN GAHARU

Siapa yang dah berpengalaman 30 tahun tu?

Haha. Bukan nak cakap pasal pengalaman sebenarnya. Saya nak cakap hari ini umur saya dah 30 tahun. Ok saya dah tua. 23/3/1985 yang lalu saya di lahirkan oleh mak yang sangat saya sayangi. Membesarkan saya hingga ke hari ini. Memang saya sangat sangat sayang mak saya. Kalau orang lain xnak sayang saya pun xpelah, asalkan mak sentiasa ada di saat susah senang saya. InshaAllah, mak lah kekuatan saya.



Walaupun saya dah 30 tahun, saya suka kek yang macam ni. Hehe. Mesti mak tak sangka kan anak dia ni dah berusia 30 tahun. Macam budak2 je perangai. Alhamdulilah, sejak Gaharu Lestari Resources beroperasi di Trolak saya banyak menghabiskan masa di rumah. Tak perlu berjauhan lagi. Dan bil telefon pun sangatlah jimat. Hehe. Kalau saya sedih mak lah tempat saya meluahkan perasaan. Bila penat, bila stress dan bila gembira. Terima kasih sebab selalu ada di sisi saya.


Walaupun hari ni hari lahir saya, tapi saya rasa sedih sangat. Tak tahulah kenapa. Touching sangat walaupun saya nampak cool. Saya ni memanglah sangat unpredictable. Mari nangis sebentar. Tiba-tiba teringat blog lama saya, saya akan tulis blog bila saya sedih dan stress. Penuh dengan tulisan jiwang karat. Haha. 

                    
3 tahun lalu saya ada tulis satu impian. Saya tampal di dinding blk di kolej waktu study di UPM. Hari2 saya tengok. Tapi bila kawan roomate saya selalu datang, saya jadi malu dan tampalkan dalam almari. Lagipun still tiap2 hari buka almari kan? Tau apa saya tulis ? Haha. Memang poyo. 

" Saya usahawan gaharu muda pada usia 30 tahun" 

Walaupun secara psycologynya bila kita baca hari-hari lama-lama akan jadi kenyataan. Tapi pada hari ini, bila genap usia saya 30 tahun, saya tak capai pun lagi impian saya tu. Dan yang paling teruk saya rasa impian tu semakin jauh. Dan yang lagi teruk, saya rasa macam loser. Ohhoo....

Perlu give up ke?

Oh mestilah tidak. Mak cakap mungkin 30 tahun 14 hari, atau 30 tahun 3 bulan, atau mungkin 30 tahun 8 bulan. Punyalah nak support anak kan? Haha. Apa pun terima kasih mak kerana masih terus percaya dan beri kekuatan pada anakmu ini. InshaAllah saya akan buktikan bahawa ia akan menjadi kenyataan sebelum 0 bertukar menjadi 1. Hihi. 

Tahun ni agaknya memang tahun down saya agaknya. Dari awal tahun satu satu perkara yang terjadi melemahkan semangat saya. Tapi kawan saya cakap saya orang paling positif dia pernah jumpa. Kerja keras dan sangat bersemangat. Jadi saya kena jadi macam tu. Positif, kerja keras dan sangat bersemangat. Silalah datang semangat membara saya. Jangan ianya hilang di awan lalu. Please stay with me !! Eh apa saya merepek ni. 

                             

Apa pun perasaan sy saat ini, saya ingin ucapkan ribuan terima kasih atas ucapan/doa rakan2 yang tak putus melalui facebook, whatsapp dan juga SMS. Saya sayang semuanya. 

Ok bye semua. 

Comments (0)

Post a Comment