Suatu Sabtu

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua,

Semoga anda dalam keadaan baik-baik sahaja. Saya pun Alhamdulilah sihat cuma agak sibuk sedikit. Biasalah kan semua orang pun sibuk. Sibuk bekerja, sibuk menjaga anak, sibuk belajar, sibuk bercuti dan bermacam-macam kesibukan lagi. Ada yang sibuk tengok TV dari pagi sampai ke malam pun ada. Saya memang bukan kaki TV, kalau tak dapat tengok TV memang tak de masalah. Tetapi kalau tak boleh online memang bermasalah. Haha. Ye lah, masing-masing ada minat dan kecenderungan masing-masing. Apa pun biarlah yang memberikan manfaat kepada kehidupan anda.



Entri hari ini hanyalah entri santai. Dengan mood yang OK hari ini, jadi rasa perlu menulis di blog kesayangan. Semalam merupakan hari yang sangat tak produktif bagi saya. Perancangan saya semua ke laut. Tidak menjadi. Kita hanya merancang hanya Allah Yang Maha Pengatur semuanya. Jika mood saya tidak baik saya tak suka nak berurusan dengan orang lain. Walaupun pada hakikatnya, saya mampu mengawal emosi saya namun begitu tahap kesabaran adalah sangat minima. Dikhuatiri perkara yang kecil pun boleh mengundang kemarahan.

Saya bukanlah jenis marah tak tentu pasal. Dan memang jarang sangat nak marah orang. Tapi semalam kedai HP yang saya beli HP memang sangat-sangat mengundang kemarahan saya. Pasti syaitan bersorak sebab saya gagal mengawal kemarahan saya. Actually saya tak adalah mengeluarkan kata-kata kesat pun, jauh sekali sumpah seranah. Cuma mungkin muka dah berubah warna merah dan reaksi nampak sangatlah tidak berpuas hati. Tapi semua tu menjadi pengajaran buat saya. Banyak perkara saya belajar. Allah mengajar hambanya dalam pelbagai bentuk. Cuma membezakan ialah cara kita menerimanya.



Alhamdulilah hari ini segala urusan berjalan lancar. Semua mengikut perancangan. Esok harap dapat luangkan masa hadir ke workshop Qua Vadis. Maaf sebab saya tidak dapat hadir pada hari ini. Memang banyak urusan yang perlu diselesaikan hari ini. Ok, kepada semua peserta semoga mendapat manfaat daripada intipati yang disampai.

Ok, tata !! (Tajuk entri memang teruk+gambar tiada kaitan..aduii).


Comments (0)

Post a Comment