PERHATIAN : SEMINAR GAHARU 2012

Labels:

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Semoga anda semua dalam keadaan sihat sejahtera. Terdapat beberapa tajuk yang masih tergendala dan tidak sempat untuk dijadikan entri di blog ini . Saya akui minggu ini memang saya sangat sibuk dengan pelbagai aktiviti luar menyebabkan saya tidak dapat menulis. Ini pun masih di luar sedang menyiapkan beberapa perkara yang masih belum selesai berkaitan dengan Seminar Kebangsaan dan Pameran Gaharu 2012. Di kesempatan ini saya ingin menjemput tuan/puan semua untuk mengambil peluang menyertai Seminar Gaharu Penutup bagi Tahun 2012 ini. Jangan lepaskan peluang ini jika anda orang-orang industri, ahli akademik, berminat dengan gaharu tetapi masih mencari ilmu, dan juga untuk orang-orang yang berpengetahuan luas dalam bidang ini. Dengan berkumpulnya semua daripada pelbagai kumpulan ini, kita akan dapat bertukar-tukar pandangan dalam bidang ini.

Yang berpengalaman luas, kongsikan dengan yang tidak mengetahui.
Yang punya kajian saintifik kongsikan dengan yang tidak melakukan kajian saintifik
Yang punya kajian lapangan kongsikan dengan yang masih baru
Yang menanam kongsikan permasalahan dan kelebihan anda dengan yang lain.
Indahnya ILMU jika semuanya ikhlas berkongsi antara satu sama lain.


Ada sesetengah yang mempersoalkan kenapa beliau perlu hadir lagi ke Seminar ini kerana beliau sudah tahu semuanya berkaitan gaharu. Ya, saya yakin pasti mereka orang yang hebat mungkin kerana telah berpuluh tahun terlibat dalam bidang ini. Segala berkaitan gaharu ibarat dihujung jari. Namun ilmu Allah itu terlalu luas, jika tidak masakan masih begitu banyak misteri gaharu yang belum terungkai walaupun telah dikenali beribu tahun dahulu :)


Cuma satu pesanan saya kepada anda yang diluar sana,

Ilmu yang sama disampaikan daripada orang yang berlainan memberikan kesan yang berbeza !!

Jika anda peruntukkan masa anda untuk hadir, insyaAllah saya yakin anda akan berpuas hati dengan ilmu yang bakal diperolehi dengan SYARAT jangan blok fikiran dari awal. Ikhlaskan diri untuk mencari ilmu. Anda adalah apa yang anda fikirkan. Lagi satu, saya memang tidak RUGI jika anda memilih untuk tidak hadir. Tetapi saya sangat UNTUNG jika anda hadir kerana saya dapat berjumpa dengan lebih ramai lagi yang punya minat yang sama dengan saya iaitu GAHARU. Saya beruntung kerana dapat memberi peluang untuk anda berjumpa dengan lebih ramai lagi sahabat-sahabat yang berada dalam satu kapal. Bersama kita berbincang untuk meningkatkan industri ini. Keuntungan disini bukan dikira berdasarkan material kerana saya tidak untung sesen pun untuk penganjuran seminar ini. Tetapi saya sangat gembira terlibat dengan penganjuran seminar ini.

Kenapa seminar ini mahal sangat ???
RM 600 untuk program 3 hari bagi saya adalah sangat berbaloi. Namun saya tidak katanya ianya murah tetapi itulah yang telah ditetapkan. Saya tidak punya kuasa untuk memberi diskaun kerana melibatkan begitu banyak pihak. Fikirkan secara positif saya yakin ilmu yang anda perolehi jika diaplikasikan berharga lebih daripada nilai RM600 itu. 

Akhirnya, saya berharap kepada yang masih berfikir-fikir untuk menghadiri atau tidak kursus ini, bulatkan tekad dan hadir. InsyaAllah, jika anda dapat hadir itulah yang terbaik untuk anda. Waktu saya membuat keputusan ke Bali tempoh hari juga, saya agak ragu-ragu adakah patut saya hadir atau tidak. Alhamdulilah, diberi kemudahan satu persatu dan akhirnya saya sampai disana. Saya sangat bersyukur kerana hadir kesana. Ilmu yang diperolehi tidak dapat dinilai dengan wang ringgit. 




Entri Bali Part II akan saya tulis nanti ye. Alamak nanti bertambah la entri untuk seminar gaharu kebangsaan 2012 pula. Harap saya tetap terus menulis. Saya menulis untuk rujukan saya dimasa depan :)

Ikhlas,
Aminah Saad



Comments (0)

Post a Comment