Salam Maal Hijrah 1434

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua,

Salam Maal Hijrah buat semua yang beragama Islam. Semoga kita sentiasa menjadikan peristiwa hijrah ini sebagai anjakan paradigma untuk lebih maju dalam setiap perkara yang sedang diusahakan. InsyaAllah. Sempena dengan tahun baru ini, saya mengambil peluang untuk menilai semula segala perancangan yang telah dilakukan pada awal tahun 2012. Tinggal sebulan lagi maka menjelma pula 2013. Cepat betul masa berlalu dan tanpa disedari begitu banyak perkara yang berlalu tanpa sempat untuk dilaksanakan. Semoga saya lebih peka dan agresif dalam merealisasikan segala perancangan Gaharu Lestari Resources.

InsyaAllah, setelah menyemak segala perancangan tahun 2012 ini saya baru tersedar kembali begitu banyak perkara yang perlu saya beri perhatian semula. Saya terlalu 'sibuk' dengan begitu banyak perkara yang bukanlah keutamaan dalam hidup saya.

Semalam saya telah melawati ladang gaharu Ral Plantation yang terletak di Kuala Kangsar, Perak. Kehadiran disambut mesra oleh En Megat Yusof atau lebih mesra dengan panggilan Pak Megat. Alhamdulilah, pertemuaan yang sangat bermakna kerana banyak ilmu2 yang dikongsikan. InsyaAllah akan saya kongsi pada entri yang akan datang. Tujuan utama saya adalah mengumpul 'material' bagi Seminar Gaharu Kebangsaan 2012 yang akan diadakan pada 18-20 Disember 2012 ini sekaligus lawatan awalan kerana Pak Megat merupakan salah seorang speaker yang akan terlibat dalam sesi forum pada 19 Disember 2012.

*Pernah berjumpa pada kursus gaharu anjuran MTIB di perlis pada Feb 2012

Semoga pihak Ral Plantation terus maju jaya dalam usaha memartabatkan industri gaharu :)

Sebelum mengundur diri saya ingin berkongsi sedikit azam tahun baru 1434H saya ialah :-
1) Habiskan PHD saya dengan jayanya dalam masa yang ditetapkan (anggaran habis Ogos 2013)
2) Gaharu Lestari Resources berjalan lancar dan dapat menyumbang sesuatu kepada industri gaharu
3) Membantu keluarga, sanak saudara dan orang-orang disekeliling yang memerlukan. Sentiasa memberikan manfaat kepada kehidupan orang lain.
4) Fokus dan menguruskan masa dengan baik :)

Azam yang saya tuliskan diatas adalah begitu general. Yang lebih spesifik telah tulis untuk simpanan dan rujukan di masa akan datang. InsyaAllah, saya akan cuba menjadikan ia realiti yang sangat indah :)

Salam Maal Hijrah,
Aminah Saad

Comments (0)

Post a Comment