Kegunaan Daun Pokok Karas

Labels:

Salam ceria dan gembira buat semua,
Pada hari ini saya ingin berkongsikan suatu maklumat buat anda di luar sana. Maklumat ini berkaitan dengan daun pokok karas yang boleh digunakan bagi membuang angin. Daun pokok karas ini memang telah dijadikan teh untuk dikomersialkan namun saya sendiri masih belum berkesempatan untuk membeli seterusnya mencuba air teh dari daun pokok karas ini. Namun begitu, saya telah menjalankan satu "mini eksperimen" terhadap daun pokok karas ini.

Saya telah mendapat maklumat bahawa pokok karas ini mempunyai nilai perubatan yang tinggi. Namun kerana saya bukan dalam bidang ini, saya tidak pasti secara saintifiknya bagaimana tindakbalas ini berlaku. Jadi saya dan ibu sekadar mencuba dan mendapati bahawa air rebusan daun pokok karas ini dapat membuang angin. Selepas meminum air rebusan daun pokok karas ini, anda akan mengeluarkan angin ( kepada yang banyak angin).
Apa kata anda mencubanya, insyaAllah jika diamalkan dapat memberikan kesegaran kepada badan anda. Jadi sementara anda menunggu tempoh matang pokok karas anda, anda sudah boleh mendapatkan manfaatnya.
Jom cuba !
Perkongsian ikhlas,

Comments (0)

Post a Comment