Inokulan Yang Berkesan

Labels:

Inokulan ialah bahan yang disuntik pada pokok karas bagi menghasilkan teras atau damar yang sangat berharga. Terdapat pelbagai jenis inokulan yang dijual di pasaran. Ada yang memberikan kesan yang cepat, dan ada yang memberikan kesan yang agak lambat. Ada yang mahal dan ada juga yang murah.
Saya juga masih dalam proses mencari inokulan yang berkesan dengan harga yang berpatutan. Namun mungkin saya boleh berkongsikan di sini maklumat yang saya perolehi dari proses googling saya. Marilah sama-sama kita berkongsi maklumat yang saya perolehi ini :
1) Gaharu Nano Tech Marketing
Kaedah Teknologi Allergic Stress- Strain merupakan teknologi yang terbaru dan telah terbukti keberkesananya serta telah menghasilkan resin atau teras dalam masa 3 bulan hingga 18 bulan.Penemuan dan kajian telah dijalankan oleh syarikat Gaharu Nano Tech Marketing(KT 0250183-P) selama 8 tahun.
Kos Inokulan :
Kelantan : RM 40/cm
Luar Kelantan : RM 50/cm
Sabah/Sarawak : RM 60 / cm
Harga boleh dirunding apabila ukurlilit melebihi 1000 cm
2) Green World Aroma Enterprise

Vaksin Inokulan PLT FEED

Gred A ( Hasil sekitar 4 - 6 bulan )
1 liter = RM 750
Gred B ( Hasil sekitar 7 - 12 bulan )
1 liter = RM 560
Gred C ( Hasil 12 - 15 bulan )
1 liter = RM 360
* minima tempahan 4 liter
* harga yg dijual utk semenanjung
* harga tidak termasuk caj penghantaran
------------------------------------
Vaksin Inokulan NanotechNV1
1 Liter = RM750
* Minimum order 10 Liter
* Harga tidak termasuk caj penghantaran.
Buat masa ini, saya kongsikan berkenaan harga inokulan yang ditawarkan oleh 2 syarikat ini. Kepada sesiapa yang berminat boleh terus menghubungi syarikat yang berkenaan (saya bukan agen atau wakil syarikat ini tau). Sekadar berkongsi maklumat yang diperolehi. Saya akan terus mencari untuk berkongsikan maklumat di sini.
Ikhlas,

Comments (0)

Post a Comment