Review Trip Ke TPM Raub

Labels:

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua,

Salam Jumaat yang penuh barakah. Semalam (20 Disember 2012) merupakan hari terakhir bagi seminar gaharu iaitu lawatan ke Technology Park Malaysia, Raub. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam dengan menaiki bas. Alhamdulilah semuanya berjalan lancar. Pada hari ini saya berkesempatan untuk berkenalan dgn beberapa orang peserta kerana tugasan sudah berkurangan berbanding 2 hari lepas ketika sesi pembentangan berlangsung.


Antara peserta yang hadir pada lawatan ke Raub.

Saya sendiri tidak punya koleksi gambar yang banyak sempena seminar kali ini. Mungkin pada para peserta yang membaca ini dan ingin berkongsi gambar dengan saya sangat saya alu-alukan. Boleh email ke saya seperti yang tertera di sebelah kanan sidebar blog ini. 

Di sini, peserta diperkenalkan dan diberi taklimat ringkas berkenaan dengan fasiliti yang ditawarkan oleh pihak TPM, Raub. Dengan pembangunan mesin berkapasiti yang tinggi, ia dapat memberikan kemudahan kepada para pengusaha yang menghadapi masalah untuk menghasilkan produk untuk dikomersilkan. Penerangan diberikan bermula daripada bahan mentah sampai sehinggalah ke proses pemotongan, pengeringan, penghancur dan seterusnya proses tekanan bagi menghasilkan ekstrak dalam bentuk cecair atau serbuk. Kemudahan sudah disediakan, tak perlu lagi kita membina kilang yang pastinya menelan belanja yang bukan sedikit.




Ok, nanti saya sambung lagi. Tak sempat nak mengulas lanjut kerana ada urusan lain. Jumpa lagi.

(saya, PM Dr Azani, En Ismail, En Megat Md Yusof)

*tengok dari gambar ini terfikir...ohhh bila sy nak kurus ni...?


Kredit Gambar daripada FB : Megat Md Yusof


Wslm.

Aminah Saad

Comments (0)

Post a Comment